שוב המחשב התקלקל? האינטרנט עובד כל כך לאט שכלל הארגון שלך מבזבז זמן רב יותר באתחול של הראוטר מאשר במשימות השונות הקשורות לעבודה? המדפסת משתגעת כל שני וחמישי? יכול להיות שהגיע הזמן לשקול עבודה עם חברת פתרונות מחשוב.
ההבדל בין ארגונים גדולים לקטנים ובינוניים בתחום המחשוב
חברות גדולות מתמחרות את הפרוייקטים השונים המבוצעים בחברה בהתאם לעלותם ולעלות זמן העבודה של העובדים במהלך ביצוע הפרוייקט. ציוד שאינו תקין או לא מתוחזק כראוי יכול לעלות לחברה גדולה עשרות אלפי שקלים רק בחישוב הזמן נטו המושקע בפרוייקט. שנות אדם רבות מושקעות בתיקון של מחשבים, בהתקנת תוכנות מתאימות ובתחזוקה שוטפת של כל מערך המחשוב בחברה. חברות גדולות מעסיקות לרב מחלקה מיוחדת המשמשת כהלפ-דסק או שוכרות את שירותיה של חברת פתרונות מחשוב חיצונית.
פעמים רבות ארגונים קטנים ובינוניים אינם מכמתים את הזמן המושקע בפרוייקטים השונים בחברה. מספר דקות להתקנת התוכנה פה, החלפת המדפסת או מכונת הצילום שם, ומעבר לתחושת תסכול רגעית העלות האמיתית של התעסקות בציוד הממוחשב והרשת בחברה נעלמת מהעין.
היתרון הראשון – הגדרת הצרכים בשלבי רכישת ציוד המחשוב
חברה חיצונית המסייעת בתכנון נכון של ניהול מערכות מידע בחברה, לרבות הצרכים המדוייקים של כל אינדיבידואל וכל עמדת עבודה, יכולה לחסוך כסף בשורה התחתונה. כאשר עובד מעוניין בהחלפת המחשב או הלפ טופ בעמדת העבודה, או מעוניין במדפסת חדשה, לא תמיד הבקשה מבוססת רק על צרכים הנוגעים לטובת החברה. עובדים רבים ישמחו להתחדש בציוד מתקדם הרבה מעבר לצרכי העבודה, רק משום שהעובד במשרד לידם קיבל ציוד חדיש.
חברה חיצונית, בעלת ניסיון רב בתחום, המסייעת בהגדרת הצרכים של כל עובד ומחלקה בחברה יכולה לחסוף משאבים בכל ארגון. למרבית העובדים אין את הידע הטכני הדרוש להגדיר במדוייק את הדרישות מציוד המחשוב והרשת, ולעומת העובד המעוניין לשדרג לציוד חדיש באופן תכוף, עובדים צנועים המתביישים להתחדש עשויים לעבוד פחות ביעילות רק משום שהם עובדים על עמדת מחשב מיושנת ואיטית מדי לצרכיהם.
היתרון השני – סיוע באיתור תקלות ופתירתן במהירות
עמדת עבודה שאינה מתפקדת כראוי יכולה להשבית לחלוטין את העובד. בעוד הוא נמצא בחברה ומקבל משכורת, הוא אינו מסוגל לתרום לחברה ואינו יצרני עד שעמדת העבודה שלו מתוקנת. חברה המסוגלת לתת מענה מהיר, לעיתים תוך שעה שעתיים ולפתור את הבעיה, אם מדובר בתקלה בחומרה או בתוכנה – יכולה להחזיר את העובד לסטטוס פעיל ולשפר פלאים את האפקטיביות של החברה.
יתרון נוסף של חברה לפתרונות מחשוב היא שלא כל תקלה בציוד מחייבת את החלפו. חברה מנוסה יכולה לסייע בתיקון הציוד הפגום, ולדחות את רכישת החלפת הציוד בחדש למועד מאוחר יותר.
היתרון השלישי – תחזוקה שוטפת של התוכנה והחומרה בחברה
חברה לפתרונות מחשוב יכולה לדאוג למניעה של תקלות עתידיות באמצעות תחזוקה נכונה של הציוד, הורדת עדכוני תוכנה או הגדרת עדכונים אוטומטיים מבלי שהעובדים יצטרכו לדאוג לכך בעצמם. כך, העובדים שלכם יכולים להתעסק במשימות השונות הקשורות להגדרת התחום המדוייק בחברה, ולא לבזבז זמן יקר על ניסיון לתחזק את הציוד בחברה.
לסיכום, הסכם התקשרות עם חברה לפתרונות מחשוב יכול לחסוך לכל חברה בכל גודל את כאב הראש של הטיפול בציוד המחשוב בעסק, ובשורה התחתונה לחסוך כסף ולהגדיל את שורת הרווח של החברה.