כל בעל עסק, גדול כקטן זקוק לכרטיס ביקור/טביעת אצבע ברשת האינטרנט. נוכחות באינטרנט הינה חשיבה ביותר. כמו גם נוכחות בכלי תקשורת אחרים, אם אתה לא שם אתה לא קיים. מלבד נוכחות, חשוב מאוד כי אתר האינטרנט שמייצג את העסק שלכם יהיה ברמה גבוהה, גם מבחינת התוכן וגם מבחינת העיצוב הוויזואלי. קיימים כלים לבניית אתרים בצורה עצמאית, אך תפעולם ללא יד של מומחה עלולה לצאת בעייתית ומבלבלת במקרה הטוב ולהשאיר טעם רע במקרה הפחות טוב.
בניית אתרים – השלבים בדרך
הדבר היפה ביותר באינטרנט הוא חופש הפעולה שקיים בפניכם. בכדי לבנות אתר, כל שיש הוא לרכוש שם 'דומיין', מרחב אחסון מסוים ולהתחיל משם. אתם בוחרים איזה מידע להעביר ללקוחות שלכם ובאיזו צורה. מלבד מדיום להעברת מידע, אופיו האינטראקטיבי של האינטרנט מאפשר ללקוחות לתקשר איתכם, להעניק משוב ואף להזמין מכם את המוצרים/שירותים ישירות מהאתר, ללא מתווכים.
ישנו כיום מבחר רחב של חברות לבניית אתרים ולפני שאתם מחליטים על החברה אליה תפנו, חשוב להחליט מראש באיזה היקף של אתר מדובר. במידה ומדובר בעסק קטן יחסית, אין צורך באתר אינטרנט בומבסטי שמצויד בגראפיקה החזקה ביותר בכדי לשווק את מרכולתכם בצורה טובה, יספיק לכם גם אתר אינפורמטיבי-אינטראקטיבי פשוט יחסית.
אתר אינטרנט הוא כרטיס הביקור שלכם ולכן במידה ומדובר בעסק גדול, חשוב שגם אתר האינטרנט יהיה מייצג – כך במיוחד במקרים של משרדי עו"ד, סוכנויות נדל"ן וכו', בהם רצוי אף לפנות לחברות המתמחות בבניית אתרים המיועדים לתחום הנדל"ן ו/או המשפטים בהתאמה. לא תאמינו כמה חברות גדולות מחזיקות באתרים שהיו מביישים אפילו חנות פשוטה למכירת ממתקים. תשדלו להיות מעורבים במידת האפשר בתהליך בניית האתר. למרות שמעורבים עניינים טכניים רבים בתהליך הבנייה, חשוב מאוד כי האתר יקבל את הטאצ' האישי שלכם, בסופו של דבר אתם הם אלו שמכירים את המוצר שאתם משווקים בצורה הטובה ביותר.
קידום אתרים – הדרך להצלחה
בשוק התחרותי של היום, בנייה של אתר בלבד איננה מספיקה. בעלי אתרים שאינם מעוניינים שאתר האינטרנט שלהם יטבע באוקיינוס המידע, דואגים לתהליך קידום.
בקצרה, מרבית הגולשים מגיעים לאתרים באמצעות שימוש במנועי חיפוש. מנועי החיפוש מדרגים את תוצאות האתרים לפי מספר פרמטרים מסוימים ואתרים שעונים על הפרמטרים הללו מקודמים לתוצאות הראשונות וזוכים לחשיפה רבה בהרבה מאתרים שנמצאים בתוצאות זניחות יותר מבחינת הדירוג.
הקידום מתחיל כבר בבנייה עצמה של האתר. מנועי החיפוש שואפים כי האתרים עליהם ימליצו יהיו מסודרים בצורה נוחה ונכונה. למרות זאת, בוני אתרים רבים אינם מחזיקים במיומנות הנדרשת בכדי לבנות אתר שיהיה 'נאה' בעיני מנועי החיפוש ולכן יש לערוך תהליך אופטימיזציה לאותם אתרים. כאן נכנס לתפקיד מקדם האתרים שמחזקים בידע וביכולות לקדם את האתר שלכם על-פני האחרים.
יש לכם עסק שזקוק למעט פרסום וחשיפה? פנו עוד היום לחברה שעוסקת בבניית אתרים וקדמו את שאיפותיכם.